Tesla Model 3: další spekulace o tomto velmi očekávaném elektro supermobilu

Přidal: Přidáno: 15.3.2017 11:12.46 Počet shlédnutí: 737

15 Březen 2017

V posledních týdnech a měsících se mnohokrát na různých webech a portálech prezentovali možné podoby, výbava a ceny elektromobilu Tesla Model 3. Málokdy se ale zabrousilo více do nějakých technických podrobností.

Tesla Model 3: další spekulace o tomto velmi očekávaném elektro supermobilu

Na investičním webu Seeking Alpha se ale jistý Randy Carlson pustil do velmi zajímavého rozboru, z něhož některé nejzajímavější střípky vybíráme. Randy především říká, že automobilce Tesla Motors se daří naplňovat plán, který si předsevzala už v roce 2006. To bylo, postavit sportovní elektromobil, použít tyto peníze na vývoj dostupného auta, pak na vývoj ještě dostupnějšího auta, a mezitím nabídnout možnost vyrábět elektřinu s nulovými emisemi.

 

Nové, levnější a lehčí baterie

Tesla Model 3 má být právě ono "ještě dostupnější auto". Má nabídnout dojezd minimálně 320 km, cenu kolem $35 000 a přijít na trh v roce 2017. Velikostí se bude pohybovat na 80 % elektromobilu Tesla Model S.

Pro Model 3 už Tesla využije nové bateriové články 20700 vyráběné v giga-továrně v Nevadě. Ty budou o něco větší než dnes používané články 18650 s rozměry 65x18 mm, budou měřit 20x70 mm. Celková kapacita článků by měla vzrůst 1,33x a celková cena baterie díky nim klesne o 25 %.

Lehčí baterie bude znamenat lehčí motor, odpružení, pneumatiky, brzdy, rám, celkově prostě lehčí vůz. Pro zajímavost, Tesla Model S váží běžně přes 2100 kg, takže postavit lehčí vůz v tomto případě zas takové "terno" nebude.

Tři verze

Randy Carlson však ve svém článku nabízí velmi konkrétní odhad. Přichází se třemi verzemi Tesla Model 3 označenými jako 344, 366D a 366PD.

Základní cena 344 bude $35 000, kapacita baterie 44 kWh, dojezd 352 km (EPA), hmotnost 1424 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,6 vteřiny. Bude mít jeden motor o výkonu 188 koní a max. rychlost 240 km/h.

Tesla Model 3 366D, verze, která již byla de-facto potvrzena, nabídne dojezd 500 km při baterii 66 kWh, zrychlení 4,7 vteřiny, o pár desítek kg vyšší hmotnost. "Performance" verze 366PD pak bude mít zrychlení za 3,1 vteřiny a o něco nižší dojezd než 366D.

Tesla 3

Opravdu Performance verze? 

Zatímco dvě předchozí verze vypadají jako velmi dobré odhady, u třetí verze 366PD už si tak jisti nejsme. Přeci jen od auta typu Tesla Model 3 se bude vyžadovat především dojezd, nikoliv zrychlení a extrémní výkon. Pro ten je tu Model S, resp. Model X.

Autor článku odhaduje, že 66kWh baterie pro Tesla Model 3 bude vážit 330 kg, z toho 100 kg bude mít konstrukce. Celkem bude sestávat z 2880 článků ve 12 modulech.

Článek dále do podrobna analyzuje cenu auta a srovnává elektromobil Tesla Model 3 s potenciálně nejbližším příbuzným, vozy BMW řady 3 (neplést s BMW i3). Pro fanoušky Tesla opravdu zajímavé čtení, které doporučujeme všema deseti!

Další potvrzené technické specifikace:

  • Aerodynamický koeficient má být 0,21.
  • Základní verze bude s pohonem zadních kol, za příplatek nižší než $5000 bude s pohonem všech čtyř kol. Produkční verze AWD bude mnohem rychlejší než ukázkové prototypy představené nedávno v Los Angeles.
  • Příplatková výbava: umělá kůže, tažné zařízení, matná černá barva.
  • Tři varianty střechy - sklo, výsuvné sklo, plech.
  • Dodávky elektromobilu Tesla Model 3 začnou na západní pobřeží USA v Kalifornii, co nejblíže továrně Tesla ve Fremontu. To proto, aby bylo možné co nejrychleji řešit případné problémy které se u prvních vozů objeví. Prioritu tedy zjevně dostanou zejména objednávky samotných zaměstnanců Tesla Motors.
  • Hardware pro Tesla Autopilot jako standardní vybavení, ale samořídící funkce Autopilot teprve za příplatek.
  • Minimalistický interiér a absence přístrojového panelu podle Muska "bude dávat smysl později" - takže je jasné, že 2. představení Modelu 3 přinese nějaký typ HUD nebo něco podobného. Elon Musk také dodal, že ve finále se v Tesla Model 3 "budete cítit jako v hvězdné lodi". Mimo jiné i díky volantu - ten který byl v testovacích prototypech v Los Angeles rozhodně nebyl finální verze.
  • I přes malý otvor pro zadní kufr Musk tvrdí, že se tam vleze i jízdní kolo. Také díky tomu, že zadní sedadla půjdou sklopit zcela naplocho, takže v Modelu 3 se celkem snadno i vyspíte.
  • Řidič bude vždy informován zda je na cílové nabíjecí stanici Supercharger volné místo.
  • Na zadní sedadlo se vejdou až tři dětské sedačky.
  • Musk také potvrdil, že především přední rošt auta ještě projde mnoha změnami.
  • Elon Musk potvrdil, že udělají vše pro dostatečné navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3 tak, aby na federální dotaci $7500 dosáhlo co možná nejvíce amerických zákazníků. Federální dotace je totiž omezena na 200 000 kusů každého typu elektromobilu dané automobilky.
  • Elon Musk znovu potvrdil, že Tesla bude muset v Evropě postavit plnohodnotnou továrnu - nejspíš po uvedení Modelu 3, ale dřív, než Fremont dosáhné plné výrobní kapacity 500 000 aut za rok.

Tesla 3 vs Tesla S     Tesla model 3

Jak to nakonec s finalní podobou a výbavou Tesla 3 dopadne, ukáže opravdu až čas, takže nám nezbývá než jen čekat a doufat, že naše očekávaní budou naplněna! :)

převzato a upraveno z http://www.hybrid.cz

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info