Ford mění způsob, jakým uvádí informace o baterii - Proč je to důležité?

Přidal: Přidáno: 13.7.2020 15:28.04 Počet shlédnutí: 156

13 Červenec 2020

Ford uvádí přichází na trh s novinkou a zpřístupňuje možnost objednávání si nového SUV Mustang Mach-E. Ale místo toho, abychom se zaměřili přímo na dané auto, zaměříme se na to, jakým způsobem Ford uvádí jeho specifikace a co to pro nás znamená.

Ford mění způsob, jakým uvádí informace o baterii - Proč je to důležité?

Ford uvádí přichází na trh s novinkou a zpřístupňuje možnost objednávání si nového SUV Mustang Mach-E. Ale místo toho, abychom se zaměřili přímo na dané auto, zaměříme se na to, jakým způsobem Ford uvádí jeho specifikace a co to pro nás znamená.

U elektrických aut vystupuje do popředí jedna hlavní veličina - všichni se zajímají především o dojezdovou vzdálenost auta a tím pádem o kapacitu baterie. Ale není kapacita jako kapacita. Proto je údaj, který Ford začal uvádět, tak důležitý. U SUV Mustang Mach-E se poprvé objevuje použitelná kapacita baterie.

Ford jak na svých stránkách, tak v dokumentu pro dealery, uvedl jako hlavní údaj o použitelná kapacita baterie - 68 kWh pro baterii se standardním dojezdem a 88 kWh pro baterii s rozšířeným dojezdem - místo toho, aby jako předtím použil hrubou kapacitu (v tomto případě to bylo 75,7 kWh a 98,7 kWh, resp.).

Díky tomu je informace pro zákazníky transparentnější a mohou mít přesnější představu o skutečném výkonu auta. Ukazuje to také na to, že Ford nechává automobil využít necelých 90% celkové kapacity baterie a přes 10% nechává na přirozenou degradaci baterie během času. Zároveň tím chrání a zvyšuje životnost lithiové baterie, u které dochází k degradaci především při totálním vybití až na nulu.

Ford

Ford Mustang Mach E. Zdroj: https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/

Auto je tím pádem ve skutečnosti mnohem efektivnější, než by se zdálo pouze podle údajů o hrubé kapacitě baterie, ale také to znamená že i po šesti, osmi, případně i po deseti letech by vůz mohl mít velice podobnou dojezdovou vzdálenost jako v době, kdy bylo auto koupeno.

Také to naznačuje, že pokud bude podle Fordu degradace baterie dostatečně pomalá, může být použitelná kapacita baterie “zvětšena”, aniž by bylo potřeba investovat do další baterie. Jednoduše by mohlo být uvolněno k využití více kapacity baterie pomocí vzduchem přenášených upgradů.

To, že by takové upgrady opravdu existovaly, zatím nebylo ze strany Fordu potvrzeno, ale v květnu bylo oznámeno, že téměř všechny součásti elektromobilů mohou přijímat upgrady vzduchem, aby se zážitek zákazníků mohl stále zlepšovat. A tak je něco podobného v budoucnosti velmi pravděpodobné.

Novinka byla čerpána ze serveru Green car reports. V plném znění ji naleznete zde.

Pokud Vás zajímá více o tom, jak fungují baterie pro elektromobily, přečtěte si náš článek v sekci Základy elektromobility.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info